آیا پنج روز عزای عمومی درپی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش، شامل تعطیلی می‌شود؟ پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی در پی شهادت رئیس جمهوری  بهادری جهرمی: عزای عمومی خللی در امتحانات دانش‌آموزان ایجاد نخواهد کرد هیئت دولت سرپرست وزارت امور خارجه را مشخص کرد رهبر معظم انقلاب: رئیس جمهور جدید ظرف ۵۰ روز انتخاب شود | محمد مخبر در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور و هیئت همراه (۱ خرداد ۱۴۰۳) در تبریز برگزار می‌شود اعلام ۵ روز عزای عمومی در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه | پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت پوتین شهادت رئیسی را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت قالیباف: ابراهیم رئیسی در قلب ملت ایران جا داشت و یادش جاودانه شد جلسه فوق‌العاده سران قوا به میزبانی معاون اول رئیس جمهور | مخبر: راه شهید آیت‌الله رئیسی را بدون هیچ خللی دنبال خواهیم کرد بیانیه وزارت امور خارجه در پی شهادت آیت الله رئیسی، وزیر امور خارجه و هیئت همراه حسن روحانی: صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد تسلیت الهام علی‌اف به مقام معظم رهبری برای شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پیام تسلیت رئیس اقلیم کردستان عراق برای شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه واکنش‌ مراجع تقلید به شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پیش‌بینی قانون اساسی برای شرایط فقدان رئیس جمهور غروب خادم‌الرضا (ع) در شب طلوع خورشید هشتم  عراقچی: در شوک خبر شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه هستم + فیلم پلیس فتا در مورد رصد فضای مجازی و برخورد با شایعات مرتبط با شهادت رئیس جمهوری بیانیه داد سرپرست وزارت امور خارجه چگونه انتخاب می‌شود؟
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: مادر محور هویت‌آفرین خانواده است | تربیت و انسان‌سازی، رسالت ذاتی هلال احمر

  • کد خبر: ۲۲۶۹۷۷
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
آیت‌الله علم‌الهدی: مادر محور هویت‌آفرین خانواده است | تربیت و انسان‌سازی، رسالت ذاتی هلال احمر
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نقطه اوج و تعالی همه فداکاری‌ها و ایثارگری امدادگران این است که امدادگر برای خدا به میدان بیاید. اگر اینطور شد، آن زمان است که می‌توان گفت هلال احمر به هدف اصلی و رسالت ذاتی خود به‌عنوان یک جریان انسان‌ساز و تربیت‌کننده رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با خانواده‌های معظم شهدای امدادگر که ظهر امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آستانه فرارسیدن هفته جهانی هلال احمر با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدای امدادگر سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: همین تصاویری که از این شهدا بر در و دیوار این حسینیه و سطح شهر آویزان است، یک حقیقت را درباره انقلاب اسلامی ثابت می‌کند؛ اینکه شهادت از اساس برکتی است که ریشه در کانون زندگی خانوادگی دارد. یعنی وقتی نسبت به همه شهدا بررسی می‌کنیم، می‌بینیم این خصوصیت به صورت مشترک وجود داشته که خانواده به محوریت مادرها، خصلت و ذات شهادت را در این فرزندان نهادینه کرده‌اند.

وی افزود: بیش از یک قرن از تأسیس نهاد مقدس هلال احمر می‌گذرد و امروز میتوان گفت که مبدأ همه نیکی‌ها، فداکاری‌ها و رادمردی‌هاست. زمانی در این کشور، وابستگی افراد به شیر و خورشید سرخ، ننگ و عار برای افراد محسوب می‌شد، اما اکنون، انتصاب یک فرد به هلال احمر، سند صادق ایثارگری و آزادگی اوست.

مادر، ریشه جریان‌سازی فرهنگی در خانواده 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هرچه امروزه در خانواده‌ها اتفاق می‌افتد، به مادر خانواده بازمی‌گردد. اگر خانواده هدایت به جریان حق و شهادت پیدا کرد، باید ریشه آن را از مادر جستجو کرد و اگر خانواده خدای ناکرده راهی مسیر ناحق و انحراف شد، بازهم ریشه آن به مادران باز می‌گردد. نقش مادر در ساختن فرزند خیلی مهم است. به همین دلیل به جرئت به شما می‌گویم که این بچه‌ها را شما تربیت کردید و شما مایه هدایت آنها بوده‌اید.

وی خطاب به مدیران جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: برادران عزیز، خواهران گرامی، باید حافظ این ارزش در جریان هلال احمر باشید. نقطه اوج و تعالی همه فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شما این است که انگیزه برنامه‌های انسان‌دوستانه و خداپسندانه شما به محوریت شهادت‌طلبی و ایثارگری باشد. اگر امدادگر برای خدا به میدان آمد، آن زمان است که میتوان گفت هلال احمر به هدف اصلی و رسالت ذاتی خود به عنوان یک جریان انسان‌ساز و تربیت‌کننده رسیده است.

در ابتدای این دیدار، محسن ذاکریان مدیرکل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا به بیان برنامه‌ها، اهداف و خاطراتی از شهدای امدادگر پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->